DONANIM-YAZILIM-İŞLETİM SİSTEMLERİ- DENETİM MASASI

Merhaba,
Şimdiki blog yazımda geçen hafta ve bu hafta işlediğimiz konuları kısaca değineceğim.

  • Donanım ve Yazılım
  • İşletim sistemleri
  • Denetim masası
                                           DONANIM VE YAZILIM

  • Bilgisayar, donanım ve yazılım olmak üzere iki bölümden oluşur.
  • Donanım, bilgisayarın elle tutulup gözle görebildiğimiz tüm parçalarına verilen isimdir.
  • Yazılım ise bilgisayarı çalıştırmaya yarayan donanım dışındaki herşeydir.
  • Donanımın giriş birimleri, çıkış birimleri ve işlem birimleri olarak çeşitli bölümleri vardır.
                  İŞLETİM SİSTEMLERİ 
  • Bilgisayardaçalışan donanım ve yazılımların yaygın servislerini sağlayan yazılımlar bütününe denir. Aslında bir çok işletim sistemi var fakat ben Ms-Dos işletim sistemini açıklayacağım.
  • Ms-Dos bilgisayarın işleyişini koordine eden bir işletim sistemidir.
  • İç ve dış komutlar olarak ikiye ayırabiliriz:
İç Komutları                        Dış Komutlar
  • Del                                        -Sys
  • Type                                     -More
  • Rd                                         -Tree
  • Cd                                         -Attrib
  • Cd..                                       -Undelete
  • Md                                        -Format
                    DENETİM MASASI 
  • Bilgisayardaki tüm donanım ve Yazılımların ayarlarını yapabildiğimiz penceredir.
  • Basit bir ifade ile bilgisayarımızdaki her şeyin kontrol ve ayarlamalarını yaptığımız penceredir.
  • İçindekiler; Aygıt yöneticisi, Fare, Klasör, Bölge ve dil seçimleri... gibi daha birçok şey 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAVRAM HARİTASI

DENETİM MASASI