MS-DOS İŞLETİM SİSTEMİ

Merhaba,
Bugün eğitimde bilişim Teknolojileri dersimizle alakalı ms-dos işletim sisteminin ne olduğu, ne işe yaradığını ve Ms-Dos komutlarını kısaca açıklayacağım.
                                       
                               👉      MS-DOS İŞLETİM SİSTEMİ 

  • Ms-Dos, Microsoft firmasının geliştirdiği bir dos sistemidir.
  •  Ms-Dos sistemi günümüzde artık hiçbir bilgisayar içerisinde kullanılmıyor.
  • Bu işletim sistemi yerini yeni nesil Windows işletim sistemine bıraktı.
  • Kullanıcılar, Ms-Dos işletim sistemi içerisinde herhangi bir dosya açmak, oluşturmak ve düzenlemek isterlerse bunu tamemen komutlar yardımıyla yaparlar.
                                        MS-DOS KOMUTLARI  👀

  • DIR Komutu: İçinde bulunan dizindeki tüm dizin vedosyaları gösterir.
  • CD Komutu: İçinde olduğumuz dizinden başka bir dizine geçişi sağlar.
  • CD.. Komutu: İçinde olduğumuz dizinden bir üst dizine geçmemizi sağlar.
  • RD Komutu: İçi boş olan oizini siler.
  • MD Komutu: İçi boş olan bir dizin yaratır.
                                    DİĞER MS-DOS KOMUTLARI  
  • CLS
  • EXİT
  • MEM
  • DATE
  • TİME
  • TREE
  • MOVE
  • VER
  • TYPE
  • DELTREE

             

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAVRAM HARİTASI

DENETİM MASASI